Skavlan. Wow.

Alltså fullkomligt älskade det senaste programmet med Skavlan. Så roligt att se de gäster som var med. Skrattade mycket och log mig igenom hela programmet.

Adele. Vilken tjej alltså. Har inte riktigt hängt med henne under åren. Jag har lyssnat på hennes album 21 men inte intresserat mig så mycket för henne som person. Hon växte ju upp i norra London i Tottenham vilket är en ganska fattig del. Så inga snobbiga Chelsea människor där inte. Och det märkte man ju på Adele. Så som hon pratar och skämtar. Riktigt skönt engelskt. Inte pretantiös och inte snobbig alls. Trots att hon ju är en av de största och mest kända artister i världen.

Jamie Oliver. Tyckte han såg så gammal ut. Och trött. Och sliten. Men han är ju även han en helt normal människa. Gillar hans driv och särskilt för att barn här ska få bättre mat i skolorna. Här betalar vi ju för skolmat och ofta är den inte super. Inte alltid nyttigt och dessutom får de efterrätt varje dag. Tova har för tillfället övergått till matsäck. Vilket jag inte tycker är idealt men det är faktiskt som att välja mellan pest eller kolera.

Prinsessan Madeleine och Chris. Verkligen kul att se en intervju med henne. Båda två var söta tycker jag. Tycker de verkar passa bra ihop. Kompletterar varann. Chris kändes verkligen helt lugn och avslappnad. Han har väl vant sig nu efter några år som ingift i en kungafamilj. Madeleine får ju alltid så mycket kritik om att hon inte tar sitt jobb som prinsessa på allvar. Och visst hon gör lite som hon vill. Yngsta barnet syndrom kanske? Men hon brinner ju verkligen för barns rättigheter och jobbar hårt med det. Tycker jag är bra. Bra mycket viktigare än att klippa fler band. Eller hur?

Screen Shot 2015-12-13 at 09.09.46.png

Se programmet. SVT Play. Skavlan.

Lämna en kommentar